Markadoktoru Röportaj

Haber

KENDİN OL, MARKA OL KONFERANSI

KENDİN OL , MARKA OL KONFERANSI GROWNE PLAZA HARBİYEDE YAPILDI

Toplantıda Türkiye nasıl bir dünya markası olur? Turizmde nasıl marka olunur? Sorularına yanıtlar arandı.

KENDİN OL , MARKA OL

Türkiye nasıl bir dünya markası olur? Turizmde nasıl marka olunur? Sorularına yanıtlar arandı. Türkiye ekonomik gelişimi ile herkese parmak ısırtıyor, turizmde 10 yıldaki büyüme 2.5 kat, İstanbul zaten bir Dünya Markası…O halde neden Dünyanın en büyük 500 Markası arasında hala bir Türk markası yok?

Türkiye'nin artık kendi markalarını yaratma, kim olduğumuzu samimiyetle konuşma zamanı konusunda konuştular.

'Turizmde Marka Olmak İstiyorum' etkinliğinde sektörün duayen, akademisyen ve patronları biraraya geldi.

7 Kasım 2012 Çarşamba günü, Crowne Plaza Harbiye'de gerçekleşen etkinlik, internetten canlı yayınla Türkiye'nin dört bir yanından izlenebildi.

İtibar Yönetimi Danışmanı Salim KADIBEŞEGİL 'in söz aldığı programda, interaktif sohbet ortamında geçecek iki panel yer alıyordu.

Moderatörlüğünü Saffron Marka Danışmanlığı,Türkiye Başkanı Turgay ADIYAMAN'ın yaptığı Ala Turca Marka Panelinde,

Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürlüğü Bütçe ve İdari İşler Daire Başkanı Alper ÖZKAN, markalaşma konusunda devletin verdiği desteğin ,sektörel yatırımlarla daha güçlü hale gelebileceğini vurguladı.Ayrıca turizme harcanan bütçenin sadece reklama değil , çeşitli etkinlikleri de desteklediğini belirtti

Dünyagöz Genel Müdür Yardımcısı ve İcra kurulu Üyesi Selin Selda YILDIRIM PEKER, sağlık turizmi için gelen hastaların, birer marka elçisi olarak ülkelerine dönmelerini hedeflediklerini, diğer yandan yurtdışındaki yatırımlarında ülke insanı ile kurdukları ilişkilerde kültürel değerlerimizin etkili rol oynadığından bahsetti.Sağlık Turizminde markalaşma için, uzmanlaşarak, teknolojik yenilikleritakip etmenin gerekliliğini vurguladı.

Simit Sarayı Yön. Kur. Bşk. Haluk OKUTUR dünyanın ilk 500 markası içinde en az 50 Türk markasının olması gerektiğini belirterek, itibarımızı bu markaların güçlendireceğini ifade etti.Ülkemizde zaten varolan değerlerin öne çıkarılmasının önemi ile birlikte marka yaratmada Türkçe kaygımızın yersiz olduğuna dikkat çekti

Yeni Biyer Tasarım ve Prodüksiyon Kurucu Ortağı Murat Başoğlu kültürümüzü ve değerlerimizi doğru yansıtmayan hediyelik eşya konusundan yola çıkarak, kendi marka yaratma serüvenini paylaştı.

Crowne Plaza Harbiye'de gerçekleştirilen etkinliğin, ikinci panelinin konusu Turizmde Markalaşma idi.

Moderatörlüğünü Marka Doktoru, Gürkan Boztepe'in yaptığı otorumda Konuşmacılar :

Crowne Plaza Harbiye Genel Müdürü Önder Dinler,Otelcilikte marka idareci nasıl olunurun altını çizdi.

Adres Patent Marka ve Patent vekili Arzu Ceylan ise kendi markalarımızı oluşturup değerlerimize sahip çıktığımız takdirde, markalaşmada dünyanın önde gelen ülkelerinden biri olabileceğimizi dile getirdi.

TÜRSAB Sağlık Komite Başkanı Ayşenur Ergülşen, sağlık turizminde zorunlu olan acentelik faaliyetlerinin, hizmet ve fark yaratmada markalaşmayı getireceğini belirtti. Etkinliğe ev sahipliği yapan Crowne Plaza Genel Müdürü Önder Dinler uluslararası standartların otelcilikte önemli olduğunu, ancak kültürümüzü yansıtmamızı engellediğini belirtti.

Yiyecek ve İçecek Danışmanı Osman Serim dünya tarafından tanınan Türk mutfağının imajının, sahip olduğu zenginliği yansıtmadığını belirtti. Son derece interaktif bir ortamda gerçekleşen etkinlik, konukların katkılarıyla sona erdi. Türkiye'nin en canlı etkinliği, Türkiye'nin en canlı internet televizyonu Pozitif TV'den izlenebildi.