Markadoktoru Röportaj

Makale

YAZLIK MARKALAR VE ATLA GELİŞİM

Yazlık Markalar ve Atla Gelişim

Yaz geldi mi herkes neşe doluyor ama size İstanbul'dan genel manzaralar sunacağım. Genelde Temmuz-Ağustos da gelir seviyesi iyi olan patronlar ya yurt dışında ya da Çeşme veya Bodrum da Butik otellerdeler.

Genelde boğazda halka açık olan çim ve deniz görülen her noktada donlu peştamallı yurdum insanı piknik yaparken görüyorsunuz. Geçenlerde bir arkadaşımla bebek otelin barında akşamüzeri tadını çıkartmak üzere buluşmaya giderken insanımızın son halini görme imkânına sahip oldum.

Kurtarılmış bölgeler ve mekânlar var. Var ama onlarda da ödeyeceğiniz paranın karşılığını alıyor musunuz bilemem.

Bebek demişken 6'dan sonra Klasik Lucca full. İşin komiği vale sayısı oturana eşit olacak neredeyse. Bu arada eskiden orta yaş ağırlıklıyken şimdi çoluk çocuk ayakta; orada ne piyasası var hala tam anlamış değilim.

Asıl Marka mekân; Bebek Badem Ezmecisi içeride yoğun kalabalık yok ama işi bilen gelip gidiyor. Yıllarını bu işe vermiş gerçek bir butik marka…

Tam karşısı Bebek Balıkçısı orada Müdür Metin Bey var. Kendisi çok tecrübeli ve sektörün duayenlerinden sağ olsun bu tarz insanlar oldukça sektöre değer katmaya devam edecekler. Bu örneklerden bir de Sunset Gazi Bey. Ama çok az kişiler değerini bilmek lazım.

Bebek Kahve bildiğiniz üzere lokasyonu iyi diye vasat hizmete yüksek fiyat çekmeye devam ediyor. Ünlüler orada ya; en büyük sermayesi o. Doğal kahve havası… Tabii onun esası Alaçatı Köşe Kahve. Arada gidip bakması lazım en azından wc leri yenilerse iyi olacak.

Dünyanın en güzel Sturbucks'ı tabii ki Bebek'teki. Buradan Murat Gün ve Murat Oldaç'ı tebrik etmek istiyorum. Oradaki hizmet ve lokasyon 1 numara.

Hanım çoluk çocuk beni yaz bekârı bıraktığından beri evde yemek yok diye gezme oranım arttı. Özellikle Kişisel Gelişim hocalarımızdan her gün bir şeyler öğreniyorum. En son İlginay'dan Atla Gelişelim eğitimi aldım.

Atın geliştiği kesin de benim durumum hala aynı. Artık klasik kurumsal eğitimler kabak tadı verdiğinden Farklı Eğitimler Akademisi hocaları içinde yer alan mönülerden daha farklı ne varsa kaçırmamaya çalışıyorum. Şaka bir yana Atlarla Liderlik eğitimi bence çok önemli bir deneyim. Kurumsal şirkette ben bir şeyim havalarındaysanız bu eğitime firma olarak muhakkak yazılın. Neden mi, gerçeği size AT söylüyor. Yok ben Liderim Yok benim kartımda şu yazıyor diyen arkadaşların gerçek ölçümünü Atlar yapıyor. Ben de inanmamıştım ama gerçek bu.

Biliyorsunuz AT dünyada 6.hissi en fazla olan Canlı. 2.5 km yarı çapında başına gelebilecek her şeyi hissediyor. Hatta arkadaşlarının kaygılarını bile… Sezgileri yardımıyla sizin ne kadar Lider ne kadar Yönetici olduğunuzu geri bildirimleri ile yanınızda kalırsa eğitimci İlginay anlıyor ve yorumluyor. At kıçını dönüp giderse sende iş yok demek…

Gelelim yeni türeyen Mekânlara: Brandiım Avm de Pilavcı diye bir marka çıktı haberiniz var mı bilmiyorum. Geçenlerde oğlanla 2 kişi öğle yemeğine gittiğimizde normalde sokakta satılan pilavın fiyatını bildiğimiz için 25 TL vermek rahatsız etti. Vardır bir bildikleri dedik şekil sunum her şey başarılı ama sonuçta Pilav yedik..

Bu arada Yaz da olsa Popülaritesi artan en önemli etçi Teppanyaki. Japon Ocakbaşısı olarak bilinen Etiler'deki bu mekân akşamları hep full. Sebep Nusr-et, Günaydın derken insanımız artık kebapçı kültürü sonrası modern kebapçıları da tanımış idi. Spagetti nedir vb. kültürümüz oluştu fakat Teppanyaki apayrı bir Japon kültürü. Balık, Et, Tavuk hepsi gözünüzün önünde muhteşem bir şovla inanılmaz görsellik ve temizlikle hazırlanmakta… Özellikle Misafiriniz varsa çok farklı bir deneyim. Dekorasyon ise çok özel hatta Vip odalar da mevcut. İçeride maç da izleseniz bu güzel et yemekleriniz yapılabilmekte. Ama benim tavsiyem paylaşımlı masalar. Sosyalleşelim diyoruz ya, hadi sosyalleşelim. Sortie'de de yeni lokasyon açıyor olması çok başarılı bir girişim.

Çeşme'deki mekânlar konusu pek yakında yazacağım ama şunu bilmekte fayda var; her sene açılıp kapanan mekânlar bu sayfada yer almayacak. Ciks arkadaşlarımızın hoşuna giden trend mekânlardansa 30 yaş sonrasına hitap eden klasik olmayı başarabilmiş ve sektöre fark getirmiş nitelikli mekânlar hakkında bilgiler vermeye devam edeceğim.

Bu arada yazın sinema ve dondurma klasiklerini de atlamamak lazım. Bizim Çeşme'de şantiyede bisikletimizi park edip öncesinde dondurma aldığımız Veli Usta var ya. İşte o artık Türkiye çapında bir marka olarak büyüyecek. Veli Usta'nın Karadutlusu ve çikolatalısı hala aranmakta. Minikten büyüyen Özsüt, Bolulu Hasan Usta, Pinkberry derken dondurma savaşları hızlanacağa benziyor. Bu arada Etiler'deki yeni açılan Saray Muhallebicisi'nin 8 adımlık merdivenine de Avm gibi yürüyen merdiven koymak kimin fikri çok merak ediyorum. Yağmurda sanırım bozulacak ama Topbaş ailesinin vardır bir bildiği. Bu kadar güzel yapılmış bir dekorasyona yakışmamış.

Bu haftalık bu kadar kalın sağlıcakla…