Markadoktoru Röportaj

Makale

Lezzet ve Marka

Lezzet ve Marka

Marka her konuda olduğu gibi Lezzet restoranlar ve gıda da daha önem arz etmektedir. Gittiğiniz lokantalarda MARKA olduğu için daha yüksek fyatlar ödemiyor musunuz? Kahve içerken niye buluşma yeri bile MARKA. Gittiğiniz dolaştığınız AVM marka – içindeki mağazalar marka. Hayatımızın orta noktasına oturan MARKA konusu artık üniversitelerde ders Firmalarda ise Marka Müsürleri ile perçinlenmiş durumda.

Önümüzde ki dönemde MARKA olmayan kurumlar azalıp elenirken çok uluslu veya yerel Markalarımız büyümeye devam edecek. Ufrad'ın Markalarını incelediğinizde Franchise veren 500'den fazla kurum olduğunu göreceksiniz. Burada artık sistemini kuran kendini büyümeye adayan çok değerli markalar var.

Duble Döner Ankara'dan İstanbul'a gelecek – Alaçatı'nın Veli Usta Dondurmacısı İstanbul da büyümek istiyor.

İlerleyen süreçte Vasfi Pakman ağabeyimizin Lezzet Markaları Derneği ve Türkiye Lezzet Hareketi olarak Lezzet Oscarları gündeme bomba gibi düşecek.

Yine önümüzdeki dönemde Kültür Bakanlığı, Başaran Ulusoy ve Türsab'ın desteklediği Brand in tourism & gastro (Turizm ve Gıda da markalaşma konferansı) Zorlu Psm'de Uluslararası konuşmacıları ile çok ses getirecek. Gastronomi guruları sadece ülkemizden değil Amerikadan gelip sektörün nereye gittiğini bize aktaracaklar.

Bugün Özdilek İstanbul'un en kritik lokasyonlarından Kanyon avm yanı Levente otel açarken bile yine de Marka olarak Wyndam Markasını tabelaya asıyor. Deneyimli ve işkolik Genel Müdürü Funda Bezircilioğlu ve pırlanta ekibine buradan başarılar dileriz.

Bugün Türkiye'nin en merkezi Lokasyonu olanTaksim meydan da Ottoman Otel Amerika dan zincir marka ile piyasada ki konumunu güçlendiriyor.

Artık eskisi gibi benim yerim iyi; ben yaptım oldu formatı dönemi bitti. Yeni jenerasyon ve vizyonlu yatırımcı büyük balığın küçüğü yiyeceğini bilerek önlemini alıyor. Özellikle yerli otel zincirleri bir bir yabancı uluslar arası zincirlerle evlilik yapıyor.

Bu arada yabancı Fonlar başarılı işletmeleri buluyor. Daha yeni kurulan restorantkuruyorum.com a hemen yabancı fonlardan teklifler gelmeye başlamış. Neden;çünkü konu güzel. Tüm restorankurmak isteyen yatırımcılara rehber niteliğinde bir portal olmuş. Artık kabaktadı veren nereye gitsek nerde yesek formatında insanları klasifikasyon içinde tutan sitelerden değil.

Bu arada, salaşyerler / markalıyerler/ zincir fast foodlar / köfteciler / çorbacılar / tatlıcılar / dondurmacılar derken Türkiye damak tadına uygun yerler konusunda rekabetten dolayı karışıklık yaşamakta.